משרד החינוך מגיב לעיתון השמאל הקיצוני: "פייק ניוז"

אבי יעקב 1 Comment on משרד החינוך מגיב לעיתון השמאל הקיצוני: "פייק ניוז"

במשרד החינוך מבהירים כי בניגוד לנטען בעיתון הארץ, בתי הספר לא יחוייבו לבקר במוזיאונים המאדירים פולנים שרצחו יהודים בשואה

משרד החינוך צילום: פלאש90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשרד החינוך דוחים את טענות עיתון 'הארץ' כי במסגרת ההסכם בין פולין לישראל תלמידים יחויבו לבקר במוזיאונים המאדירים פולנים שרצחו יהודים בשואה ואומרים כי הדיווח שקרי ומדובר בפייק מוחלט.

במשרד החינוך מסרו כי: "לאור המשבר שנוצר בתקופת הממשלה הקודמת, עמלו אנשי המקצוע על מציאת פתרון מוסכם לחידוש המסעות לפולין. במהלך יצירת התכנית המחודשת למסעות, הסתמכו הצוותים על האתרים בהם ביקרו המשלחות בשנים קודמות כשהרציונל הינו להשאיר את אופיין של המשלחות, כפי שהיה בעבר.

"במסגרת המסעות יעסקו התכנים בהנחלת זכרון השואה, בהשמדת העם היהודי ובמאורעות היסטוריים בתקופת השואה, בדומה לשנים הקודמות של המסע החשוב", הדגישו במשרד.

במשרד החינוך הבהירו: "לבתי הספר ישנה מחוייבות לבקר באתר אחד מתוך רשימת אתרים ארוכה של אתרים. רשימה זו מורכבת מאתרים היסטורים רבים שהיו כאמור חלק מתכנית המסעות גם בשנים הקודמות. כל סיור שהיה בעבר יכול להתקיים בדיוק וללא שינוי גם בעתיד. לבקשת הפולנים נוספו אתרים לרשימה אולם אין כל מחויבות לבקר באתר ספציפי כזה או אחר".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף בתגובה להסכם עם פולין: "הכניעה לפולין היא חרפה לאומית. הפולנים כבר שנים מנסים בכל דרך להסתיר ולהכחיש את חלקם של פולנים רבים במפעל ההשמדה (בצד חסידי אומות עולם שפעלו להצלת יהודים). הם העבירו חוקים שמעלימים את חלקם בהשמדת העם היהודי שאנחנו לא יכולים להשלים איתם.

"ממשלת ישראל היא גם האחראית על שימור זכרון השואה והמאבק באנטישמיות, העובדה ששר החינוך קיש ושר החוץ כהן נכנעו לדרישה הפולנית להתערב בתכני מצעד החיים ולשלוח תלמידים ישראלים לאתרים שבהם מזייפים את ההיסטוריה ומציגים את הפולנים כקורבנות העיקריים היא חולשה וכניעה בלתי נסלחת.

"לא ייתכן שמשלחות הנוער שבאות ללמוד את שואת העם היהודי ילמדו את הנרטיב הפולני, הפולנים היו שותפים פעילים במקומות רבים לרצח יהודים כפי שהוכח במחקרים היסטוריים רבים.

"כשהייתי שר החוץ ואחר כך כראש ממשלה ניסו כבר להכניע את ישראל ולא הסכמתי. כבן לניצול שואה וימים אחדים לפני יום הזכרון לשואה, אני מתבייש בממשלת ישראל שוויתרה על ערכיה ועקרונותיה. יותר משלושה מיליון נרצחו על אדמת פולין. דמם זועק מהאדמה היום".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה בסדר. גם אנחנו מתביישים שאתה בכלל איש פוליטיקה. תחזור לטלויזיה. שם עושים הצגות.